.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سازمان ملي جوانان باعث ترويج همسريابي اينترنتي ؟!
مديرسازمان ملي جوانان مازندران با اشاره به بحث همسريابي اينترنتي اظهار كرد: نبايد جلوي اين تمدن و تكنولوژي را گرفت و جلوي آن ايستاد بلكه بايد براي اين عمليات برنامه ريزي كرد تا آسيب آن به جوان نرسد.» ابهام درخصوص فرمايشات آقاي ...

خوب ، واقعآ به نظرميرسد داريم به طرز تحسين برانگيزي خود را براي جهاني شدن و پيوستن به جريان خروشان مدرنيته آماده مي كنيم (وياشايد غرق شدن دراين جريان ...)
گاهي فكرميكنم تغييردولت ها نيست كه مي توان جرياني فكري، فرهنگي راغالب وياساقط كند بلكه حوزه هاي اثرگذاري برجامعه وحتي مديران ما درجاي ديگري تعريف مي شوند.
به اظهارات مديرمحترم سازمان ملي جوانان مازندران درمصاحبه مطبوعاتي شان توجه كنيد:
« مديرسازمان ملي جوانان مازندران بااشاره به بحث همسريابي اينترنتي اظهاركرد:نبايد جلوي اين تمدن وتكنولوژي راگرفت وجلوي آن ايستاد بلكه بايد براي اين عمليات برنامه ريزي كرد تا آسيب آن به جوان نرسد.»
ابهام درخصوص فرمايشات آقاي اسدي آنگاه عميق ترشد كه در همايش تجليل ازخادمان امرازدواج درساري پاي سخنان دكترجلالي از پژوهش گران استان نشستيم و اين بار همان اظهارات آقاي مدير را از زبان ايشان و از منظرعلمي و آكادميك شنيديم و دانستيم حوزه ي اثرگذاري بر مديري اصولگرا و در دولتي كه اراده ي تحقّق آرمان هاي انقلاب و گفتمان امام راحل (ره )را دارد در كجاست !
دكترجلالي در اين همايش ضمن بيان اين مطلب كه روش هاي ازدواج به سرعت درحال تغيير است، از كساني كه ازدواج اينترنتي را تاييد نمي كنندب ه شدت انتقاد نمود و البته ازدواج به شيوه ي سنتي يعني تحقيق نمودن از افراد مومن ومتعهد را با الفاظي چون اين كه « برويم از قصّاب محل بپرسيم بهتر است يا از طريق اينترنت خودمان آشنا بشويم؟» به ريشخند گرفتند.
هر انسان منصفي مي داند قصاري اصلا به اين بدي كه آقاي دكتر جلالي تصوير نمودند نيست و تحقيق نمودن براي ازدواج نيز كه از شيوه هاي مورد تاييد اسلام ، ائمه اطهار و بزرگان ماست راهي مطمئن ، روشن و خردمندانه براي شكل دادن زندگي توام با سعادت است.
و البته اظهارات بعدي آقاي اسدي در همان مصاحبه مطبوعاتي نشان داد كه براي خودشان نيز هنوز به شكل كامل تمام اقتضائات و شوون مدرنيته نهادينه نشده است چرا كه وي با اشاره به اين مطلب كه «50 درصد از طلاق هاي امروز در دوران يك تا پنج سال اول ازدواج اتفاق مي افتد افزود؛ مسئله فوق نشان مي دهد جوانان مهارت كافي در انتخاب و ازدواج ندارند.» و تشريح نفرمودند چگونه اين چنين بدون توجه به آموزه هاي عميق ديني و فرهنگي سرزمين مان هم در برابر تكنولوژي و ابزار و تبعات آن در موضع انفعال قرار گرفته اند و ازدواج اينترنتي را ترويج مي كنند و هم از مهارت كافي در انتخاب و آگاهي در امر ازدواج سخن مي گويند و تبيين نمي كنند چگونه آگاهي و بصيرت با ساحتي مجازي قابل جمع است.
ما به بركت انقلاب اسلامي و انديشه ي ژرف و متعالي كه امام راحل (ره) براي ايران عزيز به ارمغان آورد راهيان مسير پرافتخار ولي دشوار و پرخطري هستيم و حال كه در آستانه ي تحولي بزرگ و جهشي تاريخي قرار داريم ، غرب نگران تر از هر زماني با حربه ي اصالت ابزار و تكنولوژي در انديشه ي استحاله ي كشورهايي با گذشته و فرهنگي ديرين و عميق هست و براي انفعال و استيصال اين كشورها نيز از هيچ كوششي فروگذار نيست و البته ناكارآمد جلوه دادن الگوي اسلامي مهمترين بخش از برنامه مدون و حساب شده ي ايشان هست . البته انها كه پايدار و محكم اندوخته ها و سرمايه هاي خود را حفظ مي كنند و بر اصول پاي مي فشارند از اين مسير سلامت بيرون خواهند آمد.
گمان من اين نيست كه بايد به اين مدير عزيز يادآوري نماييم كه بحمدا... هنوز در جامعه اسلامي و با مردماني مسلمان و جواناني با غيرت و دختراني با حيا زندگي مي كنيم و هنوز ارزشمندترين گوهر دختران شريف كشورم حيا و شرم ذاتي او و عفتي است كه با هيچ سرمايه اي قابل معاوضه نيست و هنوز نيامده آن روزگار كه چنان بي پروا بنيان هاي خانواده ، تحقيق براي ازدواج ، قبيح دانستن ارتباطات خارج از دايره ي امن خانواده و احترام به اصول مترقي اسلامي، ايراني را ناديده بگيريم و انشاء ا.. هرگز نخواهد آمد.


كمال رستمعلی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 11 آذر 1387
حرف بدی زدند؟
بهتر بود منصفانه قضاوت کنیم
احمدزاده 12 آذر 1387
حرف بدي نزدند.لطفا ترويج استفاد صحيح واسلامي از اين ابزار نو را تبليغ نماييد.
ر--- ت 13 آذر 1387
حرف بدی نزدند این ابزار وجود دارد اگر ما از ان بهر برداری صحیح نکنیم دشمنان بااستفاده از ان جوانان ما را منحرف می کنند
... 14 آذر 1387
جالب اينجاست كه هر سه پيام درج شده بالا با حرف بدي نزد ند يا حرف بدي زدند؟ شروع شده و نشان مي دهد يك عزيز خوش ذوقي از دفتر آقا عباد زحمت مي كشند تند تند پيام مي دهند!
وحید 9 بهمن 1389

تمام معایبی که برای همسریابی اینترنتی ذکر میشوند ، شامل همسریابی غیر اینترنتی یا همان سنتی نیز میشود
ایراد اولیه و مغلطه عمومی این است که اینها میگویند ازدواج اینترنتی درحالیکه فقط همسریابی است نه ازدواج!
ایراد دوم عدم شناخت و پاسخ اینکه در اینترنت شناخت میسر نیست بلکه فقط گزینه پیدا میشود و وقتی کار جدی شد هم خانواده داخل میشود و هم تحقیق قابل انجام است
ایراد سوم دوستیابی بجای همسریابی،که اولا این توهین به شعور دختر و ثانیا چنین روندی در روش سنتی هم امکانپذیر است
ایراد چهارم سرکاررفتن، در این سایتها میتوان بمحض یافتن یکدیگر،شخصی را برای تحقیق بفرستند و ارتباط بیخودی برقرار نکنند
ایراد پنجم: سودجویی، سودجویی در هرکاری ممکنه. بجای اماکن حضوری و پولکی ، باید از سایت های رایگان استفاده کرد
ایراد ششم:غیراخلاقی خواندن یا بد خواندن اینها بی دلیل ، بخاطر جدید بودنشان:
زمانی درس خواندن دختر هم با باورهای ما سازگار نبود ولی الآن از ضروریات و مفاخر شده
ایراد هفتم:قصد ازدواج نداشتن برخی مراجعین، اولا که وجود همین ها هم باعث عمومی تر شدن و نهادینه شدن این روش می شود که خاص یه عده بودنش حذف می شود و این هم خوب است و از طرفی بی احتمال نیست که همینها هم بعدا نظرشان عوض شود
ایراد هشتم:تبعیت نکردن سایتها از فضای فرهنگی و عرف و اخلاق جامعه: مگر عرف جامعه در ازدواج درست است؟ واضح است که اگر این عرف موجود درست بود که نیازی به وجود همسریابی بوجود نمی آمد و همچنین طبق گفته ی کارشناسان دستکم ۹۰ درصد زوجها همدیگر را فقط تحمل می کنند که با همین روش سنتی یکدیگر را یافته اند
ایراد نهم: دروغگویی ، این مشکل در روش سنتی هم وجود دارد و با تحقیقات حضوری در مراحل بعدی قابل حل است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.037 seconds.